søndag 26. juli 2009

Dag 18 - 24. juli

Fra Dærtahytta via Dividalshytta til Vuomahytta. Ca 44 kilometer. Det ble en lang og hard dag med smerter i foten og kraftig regn den siste halvdelen. Fra Dividalen til Vuomahytta er det mye tett skog og ypperlige forhold for bjørn, men jeg så ikke noe til den. Heldigvis! På Vuomahytta ble jeg tatt imot av trivelige folk fra Finnsnes. Sissel og Hugo Rasmussen, Geir og Bente Værner samt svigermor Kirsti Abrahamsen. De disket opp med fersk Røyr i fløtesaus og grovbrød til. Nydelig, kjempegod mat. Godt for en sliten skrott. 
En liten digresjon; Når man møter nordmenn ute i skog og mark, og kanskje spesielt når man er i en slik situasjon som meg, som ikke har mulighet til å bære med meg øl, vin, cognac, kjøtt og flesk, så er de mer enn glade til å diske opp og dele...Men om man møter svensker...da blir man fri! På en hytte møtte jeg noen svensker. De spiste nydelig mat, og var så mette at de knapt greide å gå fra matbordet til sofan! Men ikke snakk om at de delte. Mener ikke at noen har krav til å få noe, men, litt turvett hadde ikke skadet?! Men skal ikke skjære alle under en kam ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar